Tips runt Sylarna

Ska till Jämtland i slutet av augusti tillsammans med en polare(som inte har någon större fjällvana), vi har tänkt oss att gå från Storulvån mot Sylarna och tillbringa några dagar i området.
Vi kommer att bo i tält och kompisen är mycket intresserad av att få göra någon/några toppturer.

Jag har själv aldrig varit vid Sylarna under mina tidigare Jämtlandsbesök och skulle vilja höra om ni därute har några bra tips på upplevelser som gärna får innehålla lite berg i nämnda område.
För egen del kan jag ta tillvara på mig själv i bergen men anser mig inte ha kompetens eller någon större lust att agera bergsguide, därför får era turförslag gärna vara "luftiga" men bör inte innehålla några mer avancerade klätterinslag.

Tack på förhand.
/Johan

Storsylen är luftig men man behöver inte klättra. På nått ställe får man dock ta hjälp av händerna.

Så dit ska ni såklart.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips