Tips på sittunderlag?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Jag har ett litet renskinn, även ett rådjurskinn,, och funderar på om jag ska ta mitt egenskutna rävskinn som sittunderlag.
bara att rulla ihop....

Väcker tråden.

2 personer här som tycker Therm-a-Rest Z Seat är bäst, men jag håller inte med det.

Komfort och värme är den säkert mycket bra jämfört med andra billiga från Clasohlson, Decathlon och XXL.
MEN när den blir smutsig efter att man suttit med den i skogen, så är fastnar smutsen och det är inte lika lätt att få bort det jämfört med en platt sittunderlag.
Smutsen fastnar mellan hållen och små kvistar/stickor kan fastna i materialet lättare än de billiga från Clasohlson, Decathlon och XXL.

Köp de billiga från Clasohlson, Decathlon och XXL, eller använd liggunderlag som inte är uppblåsbar för att sitta/ligga under paus.

Min åsikt också - Ett vanligt billigt skumliggunderlag med slutna celler, 10 eller 14 mm...
Klipp till en generös bit och gör sittunderlag av den. Med sin släta yta är det materialet
lätt att få rent - och skulle det inte gå? Så är de extremt billiga att ersätta... Ett normal-
stort sånt liggunderlag ger minst tre väl tilltagna sittunderlag.
/Odd

I Mulle gjorde vi egna sittunderlag genom att stoppa en tidning i en plastpåse - funkade hur bra som helst.... brukar komplettera med ett underlag i ylle om det är kallt.

Håller med Polar300 eller så köper man bara sånt billigt från Clasohlson osv.

Plastpåse är för halt och inte lika lätt att hålla rent som en slät yta som på liggunderlag/sittunderlag när man suttit i fuktig mark i skogen t.ex.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips