Tips på pulsband som inte glider ner

Jag har ett pulsband från garmin, den hårda varianten. Problemet för mig är att det ofta glider ner och blir hängande runt magen efter en halvtimme. Jag undar därför om någon annan har haft liknande problem och vet något pulsband som sittet uppe bättre. Har funderat på de mjuka varianterna, men vet inte hur bra de sitter.

Har ganska kraftigt övreryggparti så min kropp blir som ett V ner mot magen vilket gör att pulsbandet lätt glide ner. Någon som har tips på något bra?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Kan iofs bara jämföra mellan Polars hårda resp. mjuka. Där är det stor skillnad, det mjuka sitter mycket bättre och glider knappt något.

Har bara ägt mjuka från Garmin och Suunto, båda fabrikat sitter bra, bättre än Polars mjuka enligt min mening.

Mitt mjuka Polar brukar jag blöta ned innan jag tar på det, är det kallt ute så tar jag varmt vatten. Torrt så vill det glida och det tar ju lite tid innan man blivit svettig. Brukar också tajta till det efter några gånger, vet inte om det töjs ut eller om det börjar bli gammalt.

Verkar vara några fler än jag som har problem med detta ändå. Jag har funderat lite på tejp också, men det är ju lite omständigt i längden. Funkar något bättre om man spänner åt banden rejält, men då blir det inte lika behagligt å andra sidan. Blir nog till att köpa ett mjukt band och testa om det fungerar bättre iaf.

Tack för alla tipsen!

Mitt mjuka Polar brukar jag blöta ned innan jag tar på det, är det kallt ute så tar jag varmt vatten. Torrt så vill det glida och det tar ju lite tid innan man blivit svettig. Brukar också tajta till det efter några gånger, vet inte om det töjs ut eller om det börjar bli gammalt.

Har testat att blöta ner baksidan på mitt hårda band från garmin med bra resultat. Ännu har det inte åkt ner. Ett bra tips för folk med liknande problem.

Jag har också haft detta problem i över 10år med mitt Polarband.

-Jag har en gång fått köpa ett helt nytt band eftersom elastisiteten minskat med åren.
-Annars har jag løst problemet genom att bløta ner det mjuka bandet innan jag tar det på mig.
-Och tejpa fast den hårda framsidan där sensorn sitter med två bitar (á ca 10cm) kirurgtejp.

Detta har funkat bra för mig :)

Egentillverkade hängslen låter funkis. Kanske ser ut som man springer runt med BH...?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips