Tips på ö att tälta på vid Nynäshamn

Nja öppen eld utan tillåtelse kan ju vara tveksamt, men på Nåttarö finns grillplatser på bland annat stränderna. Det kanske funkar?
Har kikat på Nåttarö, det låter som en fin ö.
Vet du om det finns några avskilda ställen på ön där man slipper se och höra människor? :)
 
Någon som vet hur det ser ut på Kolguskär? Har svårt att hitta information om dessa småöar..
Är det möjligt att lägga till med en båt?
Finns det tillräckligt med plats för att slå upp ett par tält?
 
Någon som vet hur det ser ut på Kolguskär? Har svårt att hitta information om dessa småöar..
Är det möjligt att lägga till med en båt?
Finns det tillräckligt med plats för att slå upp ett par tält?
Det är ett militärt skjutområde så du måste kolla upp först om det är ok. Jag skulle inte gå iland där, när du har revskär strax intill
 
Tror du att Revskär kan passa mina krav?
Krav? Att få vara ensam på en ö och göra det man vill är varken en rättighet eller en garanti, eventuellt ett lyckosamt tillfälle. Där du får gå iland och campa får också alla andra gå iland och campa. Och råder eldningsförbud är det bara att låta bli att elda. Att det är svårt att hitta information om öarna kanske har sina orsaker? Men du kan förstås också kontakta respektive kommun och få svar på dina frågor.
 
Krav? Att få vara ensam på en ö och göra det man vill är varken en rättighet eller en garanti, eventuellt ett lyckosamt tillfälle. Där du får gå iland och campa får också alla andra gå iland och campa. Och råder eldningsförbud är det bara att låta bli att elda. Att det är svårt att hitta information om öarna kanske har sina orsaker? Men du kan förstås också kontakta respektive kommun och få svar på dina frågor.
Absolut, jag hör dig!
Anledningen till varför jag ställer frågor och ber om tips är för att vi kommer att resa en lång väg.. Vill helst inte att vi kommer dit och det visar sig att vi har valt en ö som är helt opassande för ett halvstort gäng att dra upp några tält på
 
Snyggt returnerat! Jag blev lite orolig att ni hade orealistiska förväntningar. Det är när sådana inte slår in som man blir besviken. Och ditt svar tyder på att du är seriös och inte någon bortskämd glop. Hurdan båt har ni?
 
Snyggt returnerat! Jag blev lite orolig att ni hade orealistiska förväntningar. Det är när sådana inte slår in som man blir besviken. Och ditt svar tyder på att du är seriös och inte någon bortskämd glop. Hurdan båt har ni?
Jag försöker helt enkelt sätta realistiska förväntningar!

Jag kan mer eller mindre ingenting om båtar.. Det jag vet är att det är en motorbåt, med skrov av plast och utombordsmotor, på ca 5-6m med två platser fram och 3 platser bak.
 
Har kikat på Nåttarö, det låter som en fin ö.
Vet du om det finns några avskilda ställen på ön där man slipper se och höra människor? :)

Nåttarö är stort, och har många stränder med grillplats. Man får vad jag förstår tälta 2 nätter i rad på samma plats utanför campingområdet. Det går säkert att hitta någon del som inte är så "tätbefolkad" men hela skärgården är ganska välbesökt där det är lämpligt (särskilt i pandemin) så inget är säkert (om man inte väljer att vara där vinden för tillfället ligger på så att båtar undviker och människor fryser). Men det finns säkert platser lite avsides att hitta, de flesta söker sig nära bekvämligheterna och flockas där. Lämpliga platser att tälta på är inte lika många som de som är lämpliga att lägga till vid med båt och sova i den, elda är inte OK överallt, men om man inte har problem med att båten behöver ligga skyddat vid tältet så kan man ju alltid tälta där vinden gör det olämpligt för båtar.
 
Det var därför jag frågade om båten också. En plats där man kan komma in och lägga till med båt ligger inte nödvändigtvis nära en plats där det funkar eller är fint att tälta.
 
Kolguskär skulle fungera för ert behov. Där är inte tillträdesförbud generellt (men kolla med militären först). Det finns en militärbrygga på västra sidan för landstigning och stora fina tältplatser på den låga norra delen av ön. Beräffande eldning så ingår inte ön i Revskärs naturreservat och lyder därmed inte under de bestämmelserna.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
MattiasP Tips på Norska berg? Expeditioner 10
Galten Tips på vandringar på Grönland? Expeditioner 14
Hota Tips på fina vandring-och skidställen som nås med lokaltrafik från Göteborg Expeditioner 1
NaturBiten Tips på sittunderlag? Expeditioner 20
lynne99 Tänka på under expeditioner i varmt klimat? Expeditioner 7
Linn75 tips på tur/berg jag kan ta mig upp på. Expeditioner 7
amandasol Tips på sponsringsmöjlighet Expeditioner 1
gaeyner Tips på vandring i Europa önskas. Expeditioner 3
Hrdlr tips på äventyr Expeditioner 3
springo Tips på mindre expeditioner i Europa Expeditioner 12
X2000 Söker tips på finansiering av större expedition Expeditioner 4
kmsellin Behöver tips inför första vinterturen igenom Sarek. (gällande utr mm) Expeditioner 64
Dirk Diggler Tips önskas Stormande hav Storbritannien Expeditioner 2
Hota Bohusleden etapp 11, tips å info Expeditioner 0
Stråvalla Tips sökes; tallskog vid sjö Expeditioner 6
karol Hiking tips around the Stockholm area Expeditioner 3
86008 Vilken är din dröm expedition/vandring? Tips & inspiration Expeditioner 21
sjöbergarn Tips sökes om Svalbard! Expeditioner 25
Kongidz Tips om Elbrus !! Expeditioner 5
hnz Peru - Machu Piccu och Amazonas. Tips! Expeditioner 5
Panikak Kanada/Alaska - tips! Expeditioner 16
Plate Skidexpedition Kebnekaise. Tips och råd? Expeditioner 14
Fot-ninja Tips och råd, vandra mellan Sthlm-Göteborg. Expeditioner 11
Tove92 Tips inför expedition Expeditioner 10
ninapenda fågelälskare? hett tips...juveltrast (?)... Expeditioner 0
Markus_hjo Utrustning, fasta rep och rutt-tips ang Kebnekaise Expeditioner 4
Gab83 Kilimanjaro 2008, priser/tips Expeditioner 8
birru Tips om Patagonien Expeditioner 0
fredarp Tips for elbrusbestigning Expeditioner 1
Avslut090305 Tips om sydostasien! Expeditioner 1
Yulia korsa Sarek på skidor i april Ritsem-Suorva Expeditioner 5
Östregård Vandra på våren, var? Expeditioner 4
GustafN USA till Argentina på motorcykel Expeditioner 12
Struensee SÖKES: Vackra platser i Sverige att campa på! Expeditioner 5
ander99 Levada do Castelejo på Madeira Expeditioner 0
rawpxl Någon med planer på Denali/Aconcagua? Expeditioner 2
jffoto Uppskattning, tid på denna resa? Expeditioner 6
tomhylsan 150 meter lång grotta hittad på Gotland Expeditioner 0
lynne99 Någon som vill hänga med på explorer belt? Expeditioner 13
supar_nollie Gas eller Rödsprit på Island? Expeditioner 15
7S Tangentbordsvandrare, ut på expedition! Expeditioner 1
julkel Skidtur på Svalbard april 2015 Expeditioner 2
lautakoski Första svenskarna på Madagaskars högsta berg, Maromokotro? Expeditioner 4
mo9jan Med kite på Grönland? Expeditioner 5
Bjorn Riis Toppturer på Syd Georgia Expeditioner 0
David och Niclas Vita bandet på 30 dagar Expeditioner 2
zardoz Fråga ang. SSK på expedition Expeditioner 10
LFucheng Vackraste platsen man varit på? Expeditioner 28
Snelhest Expedition på Grönland - Tillstånd? Expeditioner 8
norgepalangsdeluxe 250 mil på skidor genom skandinaviska fjällkedjan Expeditioner 23

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.