Tips på jaktkniv

Ska köpa en present till en jagande vän, och funderar på en jaktkniv med namnet ingraverat. Nån som har tips på vart man kan vända sig i ärendet, gärna i närheten av Malmö/Lund? Eller om man kan sköta det via nån seriös webbutik eller hantverkare?

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
öringen; sa:
Ingravering av namn brukar väl urmakare kunna stå till tjänst med.

Precis, eftersom det är lite ont om tid så blir det nog det alternativet. Men eftersom jag inte bryr mig så mycket om knivar (bara deras vikt ;)) så tar jag gärna emot tips på snygga varianter! Sikfors var grymt snygga!

alven; sa:
Depaul, var är du...!?!
Hej Johan. Ursäkta att jag inte svarat tidigare, har varit i Blekinge och fiskat sill, gädda och näbbgädda. Kom hem idag.

Min första fråga till dig är: Vilken prisklass? Vidare, vilken stålsort samt materialval i övrigt? Hur vill du att slidan skall vara? Traditionell eller kydex?

Med utgångspunkt från dina önskemål så borde det inte vara så svårt att välja ut något lämpligt objekt :)

~Paul~

dePaul; sa:
alven; sa:
Depaul, var är du...!?!
Hej Johan. Ursäkta att jag inte svarat tidigare, har varit i Blekinge och fiskat sill, gädda och näbbgädda. Kom hem idag.

Min första fråga till dig är: Vilken prisklass? Vidare, vilken stålsort samt materialval i övrigt? Hur vill du att slidan skall vara? Traditionell eller kydex?

Med utgångspunkt från dina önskemål så borde det inte vara så svårt att välja ut något lämpligt objekt :)

Äh, man kan ju inte missa att bevaka Utsidan bara för att man idkar friluftsliv ;)

Eftersom det var ganska så snabba bud som gällde fick det bli en Sikfors, som det tipsades om. Den kommer i morgon, så jag hoppas att jag (och ffa mottagaren) blir nöjd(a) :)

alven; sa:
Eftersom det var ganska så snabba bud som gällde fick det bli en Sikfors, som det tipsades om. Den kommer i morgon, så jag hoppas att jag (och ffa mottagaren) blir nöjd(a) :)
Fin kniv, han kommer säkert att bli nöjd :)

~Paul~

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips