Tips på fina vandringar

Börjar dra ihop för sig semester och en vandring ska göras. Behöver lite tips på fina turer runt 3-5 dagar som inte är alltför långt från mellansverige (Västerås). Med inte för långt menar jag runt 50 max 60 mil, om det blir längre har jag funderingar på Norge och Jotunheimen området. Förra året gick jag en variant av Jämtlandstriangeln.

Vad finns det, Grövelsjön är ju nära men jag är lite tveksam till det då den största behållningen för mig är att se toppar. Finns det några sånna vandringar i närheten exkluderat sylarna,
Norge kanske?

Långt kan även vara jobbigt att resa!!!!

Åkte fram och tillbaka till Vindefjällen tar typ mer än ett dygn
Upp till att starta jojoleden i Kebnekaise så var vi start klara efter 5 timmar

En ide jag har men inte gjort hemifrån är vandra i Karpaterna i Polen ==>
Ryan Air flyg till Skavsta -> Krakov 2 timmar
Sedan någon timme med buss till Zakopane

dvs. 3-6 timmar bort

Då har du stugvandring som är kul. Grundsten prata m flyga till Milano och ha med tält och vadra i bergen där nere....

Vandring jag gjorde i Karpaterna men hade då bil med mig
http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=2351915

10182215546_062d6088fa.jpg

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips