tips på cykel rutt

Ja, i stora drag. Dock så vek vi av vid Orkanger norrut - strax innan Trondheim, mindre trafikerat. Kom så småningom på den "berömda" Rv 17 som går längs kusten mellan Steinkjer - Bodö - http://www.rv17.no/?page=pager&art_id=2313

Trampade 8-10 mil/dag....

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Cyklade också treriksröset - smygehuk i somras och vi planerar att cykla mellan Paris och Gibraltar (eller tvärtom) nästa sommar.

När i sommar ska ni cykla? Jag planerar samma sträcka (fast jag kommer börja i Sverige och avsluta i Italien), vi kanske kunde slå följe en bit på vägen? Jag borde vara i Frankrige i augusti.

Baltikum + ev. Polen

I somras cyklade vi 2,5 veckor i Baltikum. Start i Klaipeda i Litauen via Liepaja, Pavilosta, Riga, Pärnu, de estniska öarna och slutligen Tallinn. Det blev 126 mil totalt i lättcyklad terräng. Ganska billigt och spännande att hinna se våra nygamla grannländer på nära håll. Det finns mycket likheter med Sverige och samtidigt mycket som är annorlunda.

Vill ni få upp turen till 200 mil skulle jag föreslå att turen förlängs till Gdynia i Polen varifrån man kan ta färja till Karlskrona samt att man då även får se mer av Litauen.

/Joakim

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips