Tips om lätt, billig XC ram

Jag har funderat på en Giant XTC team ram, eftersom den är billig, väger endast 1400g och är hyfsat snygg! Det jag undrar är om den är stryktålig och ifall det är ett bra köp. Priset på den är 3825 kr hos Cyclecomponents.com...

Tacksam för alla tips och råd!

Jag har själv sneglat lite på den och jag tycker den verkar vara den bästa ramen i den prisklassen. Har dock ingen egen erfarenhet av hållbarhet osv. Har dock bara hört goda saker om Giants ramar. Så om jag hade 4000 att spendera idag så skulle jag nog köpa den!

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Hittat ny ram!

Min lokala cykelhandlare visade mig en Avanti Competitor. Den skulle enligt han väga ca 1,3 kg ( är det sant att den väger så lite?) och han skulle ha runt 4000 kr för den. Kanske kan få ett bra pris på den hos han. Ramen är en Easton Ultra Lite Integrated Head Tube och den har jag bara hört gott om innan. Kanske ska investera i den istället för XTC Team ramen...

Någon som vet någon om competitor ramen, eller som tycker jag ska köpa XTC team ramen eller någon annan?

Tacksam för alla åsikter!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips