Slutval säck 3-säsonger, lätt och billig

Hej!

Jag har läst många bra inlägg på ämnet men jag hoppas få lite hjälp med mitt slutgiltiga val av sovsäck för 3-säsonger. Jag är nybörjare på uteliv men vill ändå köpa något bra direkt fast till rimligt pris. Jag är man, 183 cm och smal och lättfrusen så jag satsar på en säck med T-comf. på minst +4. Det verkar råda lite delade meningar om det räcker för t.ex. sommarnätter i nordligaste Sverige men eftersom jag bor söderöver tar jag en chansning här efter att ha vägt samman alla andra faktorer. Säckarna som har utkristalliserats är dessa, men jag tar gärna emot tips på andra med samma specifikationer:

Helsport Alta LT T-comf = +0 1400, 1600g?
1299 SEK Syntet

Haglöfs Lupus -3 T-comf = +3 1350 g
1350 SEK Syntet

Mountain H Lamina Z Flame T-comf = +0 1220 g
1565 SEK Syntet

Robert’s Skaut T comf = +3 1010 g
182 EUR/ 1710 SEK Dun

Marmot Cloudbreak 20 Reg T-comf = 0,1 1304 g
1955 SEK Syntet

Cumulus lite line 300 T-comf = +4 640 g
216 EUR/ 2030 SEK Dun

Det jag behöver hjälp med är väl egentligen hur jag ska värdera de olika egenskaperna mot varandra. Jag är lite skeptisk till om syntetsäckarna verkligen håller vad de lovar i värme med den låga vikten men Helsport Alta är annars ett varmt och bra budgetalternativ, tyvärr är det lite oklart vad den egentligen väger. Mountain H Lamina kostar 250 kr mer men är uppåt 400 g lättare. Haglöfs Lupus är aningen tyngre men 200 kr billigare. Robert’s Skaut har jag hört mycket bra om och dun känns ändå mer pålitligt även om det inte tål väta. Den är 350 g lättare än Haglöfs och lika mycket dyrare. Eller ska jag gå på det dyraste alternativet och få en säck som är ytterligare 300 g lättare för 300 kr till?

Finns det några andra egenskaper hos säckarna som jag inte har tänkt på? Tacksam för all hjälp!