till trelleborg

finns det bra cykelvägar till färjlägret i trelleborg ifrån malmö/klågerup? E22an och 108an ser lite väl tuffa ut.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Förhoppningsvis har Olofca kommit fram nu! Ifall någon annan skulle undra kan jag tillägga:

E 6/E 22 har numera motorvägsstatus nästan ända fram till Trelleborg. Cykling alltså inte tillåten.

108:an är en ökänd väg, händer mycket (bil-)olyckor där. Smal och svårt att köra om, men det pågår stora förbättringsarbeten.

Om inte Klågerup var ett önskemål så skulle jag ta mig till Kroksbäck/Hyllie och sedan ta cykelvägen mot Tygelsjö - Hököpinge - Vellinge - Höllviken och sedan längs havet till Trelleborg. Nästan hela vägen till Höllviken är det en separat cykelstig, väldigt trevlig, delvis på den gamla banvallen. Men det är iofs många år sedan jag cyklade där nu. Kanske ett projekt till sommaren när min nya touringcykel förhoppningsvis är färdig?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips