Tidsuppskattning för att paddla GötaKanal

Hej!
Jag tänkte höra om det finns någon som har paddlat kanot genom hela
Göta Kanal?Från Söderköping till Göteborg?
Hur lång tid tog det? Varningar??mm.
Eller om någon har annan relaterad information?
mvh Hanna

Göta Kanal II ?

Jag kan tyvärr inte ge dig några besked om tiden det tar att paddla kanot genom kanalen, men man bör nog i alla fall iakta allmän försiktighet genom att först kontrollera att man inte tänkt spela in filmen "Göta Kanal II" under den tid du tänkt paddla...

Det brukar ju gå dåligt för kanotister i de filmerna!

Sorry, men kunde inte låta bli! Jag önskar dig en trevlig paddling!

/Stefan
myax.se

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Paddling i Göta kanal

Hej
Paddalde del av Götakanal i somras. Från Karlsborg till Sjötorp. Det tog tre dagar (2 övernattningar). Detta var lata dagar och det är inga problem att dra ner tiden till 2 dgr. Jag paddlade med min 55-årige far (ingen gymnast/ elitidrottare direkt) och hans kollega. Mycket fika pausar etc
Lite info är bättre än ingen alls.Lycka till

PS kan rekommendera vandrarhemmen i Hajstorp och i Tåtorp DS

Göta kanal

Hej!
Första sommaren med kajak, gjorde jag två turer, Oxelösund-Motala, Töreboda-Söderköping...
Bägge två mycket trevliga.

och JA :), jag fick en kommentar strax ovanför bergs slussar där jag stannat för att käka middag... kajaken halvägs uppdragen ur vattnet... ett gäng cyklister skrek till direkt: "titta Göta kanal!! " :):)

Med kajaken gick det alldeles utmärkt att slussa... men vid de större slussarna, läs berg, var det enklare att ta kajaken på hjul...snabbare framför allt...

Vill dock utfärda en varning för Vättern! Vi blev själva varnade för den när vi kom till Karlsborg. Vinden kan kantra mycket snabbt!! Vi paddlade norra delen (nästan upp till askersund) i stället för att gå tvärs över, det är rent dumdristigt att göra om man inte är mycket van/duktig.

Ha en trevlig tur!

/tim

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips