Thermarest Luxury Cots

Nån som testat de här "sängarna" från Thermarest? Jag tycker de ser ut som att det finns många saker som kan knäckas där, men jag gillar ideén. Är inte nått fan av luftmadrasser så det här kanske kan va nått? eller vad tror ni?

http://cascadedesigns.com/therm-a-rest/cots/category

Bilagor

• LuxuryLite_UltraLite_Cot.jpg
    LuxuryLite_UltraLite_Cot.jpg
    38.6 KB · Visningar: 527

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Egentligen inte bara tryck, utan då man rör sig i "sängen" kommer det även att bli en kombination av tryck och nötning på dessa punkter, dvs inte alls bra för tältgolvet (och ett helt och vattentätt golv är ju något vi här i Skandinavien definitivt värdesätter:))

Kanske ngt för de där kåta kåta kåtanvändarna här på forumet...(utan golv).
Där kan dom ligga och jäsa framför sin jäkla brasa...

Om man ställer den ovanpå ett vanligt liggunderlag så borde ju det fördela vikten lite. Eller nån tunn hård skiva av nått slag. Jobbigt att släpa med sig bara.

Kanske ngt för de där kåta kåta kåtanvändarna här på forumet...(utan golv).
Där kan dom ligga och jäsa framför sin jäkla brasa...

Blir nu lite nyfiken på varför du hyser sådant agg gentemot personer som vill bära lite mer och inte har golv där de sover... Brasor är ju dessutom trevliga, men tyvärr kan man inte ha sådana i "vanliga" tält...

Om man ställer den ovanpå ett vanligt liggunderlag så borde ju det fördela vikten lite. Eller nån tunn hård skiva av nått slag. Jobbigt att släpa med sig bara.

Det är väl bara att tejpa fast en snutt liggunderlag under fötterna om man ämnar att använda den i tält? "Problem" solved. :)

Edit: Dock så kommer det ju bli väldigt kallt, undra när det är användbart... :)

Blir nu lite nyfiken på varför du hyser sådant agg gentemot personer som vill bära lite mer och inte har golv där de sover... Brasor är ju dessutom trevliga, men tyvärr kan man inte ha sådana i "vanliga" tält...

Jag glömde: (ironi) (avundsjuka) (jag är själv nyfiken och vill prova kåta).

Inget illa menat :)

Enda användningsområdet som jag ser är för paddlare där ju inte vikten spelar jätteroll och som även slår upp sina tält på hårda klipphällar med jämna mellanrum. Synd på tältbotten bara.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips