Testa spara text för att editera vidare senare

Det där är inget förinställt värde, det gäller endast för det aktuella inlägget man skriver. Om jag bara lämnar inlägget och klickar på nåt annat på sidan för att jag ångrade mig ,så finns texten kvar om jag går in i samma tråd senare. Testade precis igen. Det sparas automatiskt om jag inte väljer nåt annat.
 
Jag förstår inte hur den där knappen fungerar. På den här datorn med crome så verkar inlägg alltid sparas. På jobb datorn med edge sparades aldrig inläggen (men jag kunde läsa vad jag skrev hemma). Kan inte heller se vad jag har valt.
 
Provar att byta browser på samma dator, skriver först detta i firefox på win och kollar sedan i chrome på win
Och efter browserbyte till chrome så finns texten kvar även i chrome - så utkast sparas uppenbarligen på servern

/Patrik
 
Provar nu om det är autospara utkast - skriver först i chrome och klickar INTE på någon utkast knapp, utan stänger bara fliken i webläsaren.
Får se om det finns kvar i firefox?

Ja, det fanns kvar, så utkast autosparas, på gott och ont, beroende på hur man vill ha det.

/Patrik
 
Nja, jag tycker det hade varit bättre tvärtom. Hänt mig fler ggr att jag varit på väg att posta två inlägg samtidigt pga att "det gamla opublicerade" låg kvar över det nya citerade, och sen där under mitt nya svar.
Lätt att det blir fel om man inte är uppmärksam på det.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.