Termos eller ej

Snart dags att vandra en vecka i Vindelfjällen. Men är det nödvändigt att ta med termos? Hur brukar du göra? Visst kan det vara trevligt med en varm kopp nu och då, men det känns lite onödigt att bära runt varmvatten när man ändå kan koka upp.

Thermos eller inte thermos ???

Hej!
Det är alltid frågan hur mycket packning man vill bära!
Det som jag tycker är bra med thermos är;
1. Om man går dagsturer från baslägret så kan det var a smidigt att slippa bära trangian med för att koka mat.

2. Om det är dålig väder ( och du ska koka mat i terräng) med mycket blåst så går det mera gas om du inte har vindskydd förstås.

3. Mera disk.
etc

Jag tycker att det är smidigt att koka en soppa att ha med på turen, eftersom jag inte dricker kaffe så gör jag soppan färdig i thermosen. Annars så kan man ju ta med hett vatten och de ingredienser man vill ha.

Ha det så trevligt på din tur.
/ Eva

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
När jag är på fjällvandring, så följer det alltid med en termos.

När man ska stanna och fika, så måste man ju ha kaffe. Släpar hellre omkring på en termos än sätter igång å kokar vatten vid varje fikarast.

Låt din övriga packning avgöra saken. Om du tycker det blir mycket att bära på utan en termos, så kan du skippa å ta med den.

//Gustav\\

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips