Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Är det någon här på forumet som jibbar med Telis bindning? Tänkte köpa ett par twintips å skruva dit Rottefella bindning, någon som har provat Scratch FS eller K2 Fujative med telis??
Åkte på Scratch FS en vecka för ett par år sedan i ValTh, eftersom det toksnöade hela veckan har jag bara erfarenhet av halvtung lössnö (allt mellan renblåst och 80cm), jag var då ganska oerfaren Telisåkare men tyckte att jag fick bra flyt i åkningen på dessa skidor. 172cm, 73kg åkte på 174rna. mvh Zacke
Jo det är lätt hänt att man får framåtvikt när man landar fakie. Jag valde att gå riktigt bredbent och djupt men man kanske kan landa i telemarksposition också? Man kan nog gå hur långt som helst om man bara vågar pröva!
skulle inte kalla mig jibber på telis men jag har provat lite !
skulle nog köra scratch fs då jag upplever den som tåligare.
men jag skulle defenitivt fundera på bindning rottefella ha en tendens att gå sönder.
kolla på black diamond o2 denna bindning håller för det mesta
/Oskar
mmm.. det går bra med Rottefellas R8.. har jibbat en del på den.. inga problem att ställa ner 540s med den..men det gäller att man landar rätt. Köp ett par K2 Piste Pipe. Bra skida. samma sompublic enemy. Landa baklänges i telisposition. annars är det inte coolt. Bästa jibbbindninen är Bishop bomber eller nya NTN- bindningen. . Har bombern nu. mycket lättare att landra switch med. Brutalt stabil. måste dock beställas från USA.. kostar lite frakt. eller iof... tror att telemarkpyrenees har börjat sälja den. Rottefellas R8 har lite såkallat rocker launch... den vill lyfta hälen lite. man står inte helt plant.. stor skillnad med bombern den kan man åka switch in mot hopp också.. göra switch 5or .... yeah yeah.. fråga om det e nåt
BTW det är utförsäljning på massa telisgrejer på Naturkompaniet på hantverkargatan 40 i stockholm. Dom ska sluta med sitt alpina sortiment... 30 % på massa bra saker..ett tips bara
Känslan av att skida ut bland Svalbards till synes ändlösa glaciärer med en maximalt lastad pulka är svårslagen. Expeditionen sträckte sig över 600 ...
Claes Grundsten är främst förknippad med sina storskaliga landskapsfotografier. I Sarek – en biografi lyser dock de glättiga panoramabilderna med ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer