Tatuering...

Egentligen kan man undra om vi i Sverige inte har lite för lite av sån där etno-mjukporr. Dags att ändra på det.

Jag ser framför mig en garageport med bilden av ett ungt samepar: Hon yppig och rågblond i en halterneck-top av hermelin och renskinns-stayups, med putande läppar och forskande kolsvarta ögon och en stor same-huggare i händerna; och han, adoniskt reslig och enbart iförd skinnbyxor, med svällande bruna biceps, det svarta håret i page och en sugande blick i de djupa ögonen när han med suohpen tämjer en motspänstig, stånkande rentjur; och de är omgivna av Pirak-horder av brunstigt frustande renar med ångande näsborrar och fradga runt munnen och så vargar, björnar, järvar, lodjur, lekatter, lämlar, hoppande rödingar, månsken, norrsken, irrbloss och flatljus och helafaderullanalltpåenochsammagång-WEEEEE!!!!!!



Oh, I guess I got slightly carried away.
 
Borttagning av tatuering

Låter fränt med tatuering med vildmarksstuk! Jag måste spinna vidare på tatueringstemat... fast tvärtom, jag vill ta bort min tatuering! Någon som har något tips eller råd om detta? Det är en drake i "gråskala" som är ca 6 cm bred och 4 cm hög. Kostar det mycket, kanske t.o.m. någon som kan tipsa om någon i Värmland som gör sånt?
 
Tatuering

Orkade inte läsa igenom hela tråden men varför inte ett älgmotiv. Mer Svensk vildmark kan det ju inte symbolisera. varannan person som har en tatuering har ju en varg annars, litie tråkigt att ha en sån då.
Tyskarna skulle ju dessutom bli helimpade.
 
Laser

Låter fränt med tatuering med vildmarksstuk! Jag måste spinna vidare på tatueringstemat... fast tvärtom, jag vill ta bort min tatuering! Någon som har något tips eller råd om detta? Det är en drake i "gråskala" som är ca 6 cm bred och 4 cm hög. Kostar det mycket, kanske t.o.m. någon som kan tipsa om någon i Värmland som gör sånt?



Fanns en laserklinik på Kronoparken i Karlstad som tog bort tatueringar. Vet inte om den ligger kvar men det finns säkert någon liknande klinik iå K-d som gör sånt. Den storleken du har kostar nog runt 1000 kr per gång och det behövs säkert bearbetas 5-10 ggr med läktid emellan. Så det kan bli en dyr historia. Sen brukar det ändå bli ett "rött" område när det är klart så det blir ju aldrig superbra.

Varför inte tatuera över den gamla i stället med ett nytt motiv? Blir ju bra mycket billigare, sätt horn på draken eller nåt..:)
 
Fanns en laserklinik på Kronoparken i Karlstad som tog bort tatueringar. Vet inte om den ligger kvar men det finns säkert någon liknande klinik iå K-d som gör sånt. Den storleken du har kostar nog runt 1000 kr per gång och det behövs säkert bearbetas 5-10 ggr med läktid emellan. Så det kan bli en dyr historia. Sen brukar det ändå bli ett "rött" område när det är klart så det blir ju aldrig superbra.

Varför inte tatuera över den gamla i stället med ett nytt motiv? Blir ju bra mycket billigare, sätt horn på draken eller nåt..:)

Haha, ja det skulle jag ju kunna göra förstås :) men jag vill ha bort den helt. Tack för info, 1000kr per gång skulle jag kunna tänka mig om det fanns, har hört att det förmodligen krävs ca 6 gånger och hellre då 1000kr/gång än 2500 som jag fått ett pris på... då tar jag hellre vinkelslipen ;) ska kolla kronoparken, det ligger någon laserklinik mellan kroppkärr och kronoparken har jag sett.

Har den ursprungliga ämnesförfattaren skrivit vad det blev för motiv förresten?! :)
 
Min vän sjöofficeren lät kirurgen karva bort bilderna med zigzakkanter sedan sträcktes skinnet och klistrades ihop. En behandling men inte supersnyggt men nu utan bilder. Envar väljer givetvis sin väg.
 
Ja. Man kan ju välja att helt enkelt låta bli, i stället för att först tatuera sig, och sen ta bort tatueringen. Det verkar billigare, och mindre smärtsamt.
 
Det Gamlingen var en gammal klok mans ord.
De problem man undviker, behöver man sälla sortera ut.
Men för att göra det krävs överblick, förmågan att tänka framåt samt att våga ändra på tidigare valda beslut. Det är lite som ett gott förstånd har dessvärre inte alla. Livets orättvisa.
 
Tror jag ska införskaffa den där nya mobiltatueringen som Nokia håller på att utveckla och har patent på. Som vibrerar när telefonen ringer. En sån måste ALLA ha. Man blir nog inte alls trött på den när det ringer (vibrerar) på nätterna. Ska tatuera in en i foten direkt.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.