Tar mig ibland vår och höst en veckolång tur på låglandslederna i mellansverige. Jag börjar bli till åren kommen så jag tänker mer på packningens vikt nu för tiden. Jag läser om uteliggare som har valt bort sitt tält till förmån för en enkel tarp. Hittade en tarp hos Friluftsvaror (Ugglan Raincover) för 290:- 285*365 cm 3000 mm vattenpelare,polyesterväv. Vad tror ni det måste väl vara bättre än biltemas plast pressenningar som prasslar så förskräckligt. Jag har inte fått den ännu men väntar på leverans
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Tarp
- Trådstartare Karlaugust
- Start datum
Aktuellt
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
Hej! Tror faktiskt att det är ett bra köp. Rejäl med många fästpunkter vilket alltid är praktiskt, dessutom är måtten på tarpen ganska ideala för dina ändamål.
Den mest prisvärda tarpen måste väl ändå vara Alpkit Rig 7?
Tar mig ibland vår och höst en veckolång tur på låglandslederna i mellansverige. Jag börjar bli till åren kommen så jag tänker mer på packningens vikt nu för tiden. Jag läser om uteliggare som har valt bort sitt tält till förmån för en enkel tarp. Hittade en tarp hos Friluftsvaror (Ugglan Raincover) för 290:- 285*365 cm 3000 mm vattenpelare,polyesterväv. Vad tror ni det måste väl vara bättre än biltemas plast pressenningar som prasslar så förskräckligt. Jag har inte fått den ännu men väntar på leverans
I fästingmarker vill inte jag sova på marken.
I fästingmarker vill inte jag sova på marken.
Fästingarna tar sig väl fram ändå?
Bara du går igenom gräs så kan de ju fastna om de bedömmer dig som godis....
Jag paddlar princip bara, och har börjat intressera mig att komplettera tältet med en tarp från Hilleberg. Brukar aldrig finnas några träd eller dylikt där jag tältar, men går det ändå? Ser att Hilleberg har tarp-tält-pinnar kommer de fungera så att man kan förankra det?
Bump min fråga.
Du kan sätta upp tarpen på olika sätt med två vandringsstavar. Leta på youtube efter filmer på hur man gör. Jag köpte en tarp på backpackinglight.co.uk och det följde med en väldigt informativ dvd med knopar och olika sätt, antingen med vandringsstavar eller träd. Hade inte klarat mig utan filmen.
Den mest prisvärda tarpen måste väl ändå vara Alpkit Rig 7?
Bra pris! Tänkte slå till men tydligen så är de out of stock :-(, så får vänta lite.
Har du köpt från sidan innan?
tarp.
Vad finns det för billigt alternativ till Biltemas plastpressenning. Vikten spelar inte så väldigt stor roll.
Måste jag skicka efter silnylon från utlandet eller finns det något att köpa här hemma?
Vad finns det för billigt alternativ till Biltemas plastpressenning. Vikten spelar inte så väldigt stor roll.
Måste jag skicka efter silnylon från utlandet eller finns det något att köpa här hemma?
Dela:
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg