Tarp som förtält

Låter som ett vettigt val. Nu lutar det som att jag köper den där tarpen och testar hemma och tar med, Tja det här året har jag nog minskat min packvikt en massa så jag har nog råd med att ta med det om det passar. Annars har jag sett att det finns bra tarps i Danmark och utomlands som man också kan köpa. Men troligtvis köper jag nog den där tarpsen från Sverige.
 
Jag köpte på 60-talet en bit tältbottenväv 2x3 m, från Fjällräven för att ha som tarp. Jag använde Fjäälräven Expedition som tält, ett pyramidtält alltså, utan absid. Jag fållade min tarp, sydde i många öglor och anvönde den som förtält, det fungerade utmärkt - och jag fortfarande kvar denna tarp :)

Tåltet, innertältet och tarpen kunde jag variera på många olika sätt. Ryggsäcken (Camptrail) kunde jag luta mot min vandringsstav samt täcka med tarpen så att jag fick ett enkelt tält när det var bra väder. Tarpen blev bra golv nör jag inte tog med innertältet, osv.

Mycket praktiskt!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.