Tarfalakursen i Keb

Någon som ska gå Tarfalakursen i sommar? Vet inte om den börjat ännu..?

Om allt skiter sig med sällskap i Sarek (vandrar ogärna Sarek solo) så blir det solo i Keb istället och undrar om man ska sticka in huvudet o hälsa på i Tarfala isåfall. Gunhild (föreståndaren) visste inte vilka som skulle vara där.. :(

// Jocke

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Menar du SU:s glaciörkurs så ska jag gå den. Vi sticker på lördag.
Det ska bli skoj som attans.

Kan vara, hur lång är den? 3 veckor ska Tarfalakursen vara. Mätning på Storglaciären och ett eget projekt, tex mätning av flöde i vissa jåhkkar. Stämmer det?

Isåfall, hur länge är ni där? Vet du vilka doktorander som ni ska ha? Hälsar isåfall på och hoppas att någon vill dra ut på lite glaciärvandring på Storglaciären :) Ni har ju iaf lite ledig tid.

// Jocke

tja. det är nog den. Två veckor lång är kursen iofs men så många olika kurser går ju inte där... 5-18 aug.
Ansvarig är Håkan Grudd, några doktorander tror jag inte är inblandade.

tja. det är nog den. Två veckor lång är kursen iofs men så många olika kurser går ju inte där... 5-18 aug.
Ansvarig är Håkan Grudd, några doktorander tror jag inte är inblandade.

Hmm, okej, förr var den 3 veckor (har några vänner som gått den) och då var det 2 doktorander med.

Jaja, får kika förbi helt enkelt och se om det är någon man känner som går (man känner ju 50 % av institutionens folk så) ;) Du vet inga fler som ska gå? Om andra ska gå som ser detta, så hojta!

// Jocke

tja. Jag har en lista med deltagare men det är ju det där med PUL och sånt...
Det verkar ju som vi ska vara där samma veckor så det är väl bara som du säger att knata förbi. Kursdeltagarna är ju dessutom bara en liten del av folket som kommer att vara där.

Vi kanske ses!

/c

tja. Jag har en lista med deltagare men det är ju det där med PUL och sånt...
Det verkar ju som vi ska vara där samma veckor så det är väl bara som du säger att knata förbi. Kursdeltagarna är ju dessutom bara en liten del av folket som kommer att vara där.

Vi kanske ses!

/c

Jag ska förbi institutionen i veckan, så listan får jag tag i ändå. Japp, jag sticker in och hälsar på!

// Jocke

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips