Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Helt logiskt sett är det märkligt. Blandar man in mänskligt ologiskt beteende är det inte lika konstigt.
Varför är det så svårt att banta? Det är ju bara att äta mindre.
Med en lagom stor ryggsäck får man tänka till lite medan man packar. Behöver jag verkligen det här osv.. Och man lockas inte till att stoppa i en massa bra-att-ha-saker, när man egentligen packat klart.
Personligen har jag aldrig stoppat ner extrasaker bara för att jag har haft plats. Däremot tvärtom: med begränsat utrymme har jag tvingats fundera på hur stor plats mina saker egentligen tar.
Lyckligtvis går lättpackning hand i hand med småpackning.
Hur som helst bör man fundera nog på hur mycket plats den utrustning man tänker använda tar, och sen skaffa en ryggsäck för det. Inte tvärtom.
Men hellre en för stor rygga än att behöva spänna sovsäcken på utsidan. Allra helst en liten, lätt ryggsäck som rymmer allt man behöver.
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
3 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...
Näst sista etappen! Mer om det snart. Men först ngt om ngt som ligger varje turåkare varmt om hjärtat: mat!
På de flesta depåstopp har det funnits ...
1 kommentar
Det handlar inte bara om lättare utrustning; det handlar om att välja det som verkligen betyder något för ditt äventyr, sortera bort saker som inte ...
1 kommentar