Tahe Wind solo vs. Tahe reval?

Går i kajakköpartankar och kollar på tahes kajaker då det verkas som att man får mycket kajak för pengarna där.
KOllade först på en oceanspirit men fick sen råd om att kolla mer på reval eller wind modellerna då oceanspirit skulle vara för stor och klumpig för mig. Är 180 lång och väger 70 kg.
Någon som har något tips?
Henrik

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
KOllade först på en oceanspirit men fick sen råd om att kolla mer på reval eller wind modellerna då oceanspirit skulle vara för stor och klumpig för mig. Är 180 lång och väger 70 kg.
Någon som har något tips?
Henrik

Paddlar du huvudsakligen olastad kajak kan även Reval vara för stor och klumpig för dig... Hellre då Reval Mini, men den kan bli trång om du planerar långfärder. Reval Mini LC och Reval Midi kan vara intressanta, men notera att de är totalt andra kajaker än Reval och Reval Mini trots samma namn. Oceanspirit kan kännas, om inte stor och klumpig så iaf rätt tråkig ;) Av spiritarna skulle jag se på Seaspirit eller Bayspirit.

Tack för de intressanta svaren!
Jag kommer troligen använda kajaken till paddling på Gotland vilket innebär mer öppet hav än skärgård, så då kanske revalkajakerna passar bättre? Vad skulle vara fördelarna med seaspirit och bayspirit? Förutom att de är J****gt snygga dvs. ;)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips