TAHE Greenland

Fick lite reklam i inboxen från TAHE och hittade en Grönlandskajak ritad av herr Wirsèn. Kul att något annorlunda kommer! Även en motions kajak mm är på G. Antar att de dyker upp på deras hemsida snart.
Eventuellt kommer några från Qajaq sverige att låna en för test/provtur.Inte helt klart men Mats på TAHE sa att det kanske skulle gå att ordna mot att vi testar och skriver lite om den på Qajaq`s hemsida och varför inte när man är sugen på att prova den....

Greenland
Length 545 cm (17’10”)
Width 50 cm (19¾”)
Capacity approx. 100 kg (220 lbs)

Jag ska definitivt pröva den så snart jag kan lägga vantarna på den! Väntar ivrigt på provpaddling av er! Det finns ju inte så många kajaker med det stuket.
Har provat Qaanag en liten sväng, vill gärna ha lite mer fart än vad den har att erbjuda.

Senast ändrad:

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Någon som sett nåt skvaller eller bilder? Googlade lite men hittade inget. Försökte även pumpa killarna på Kajakevent som sett den på mässan, men de hade inte kollat den så noga.
Var någon annan där som vet nåt?

Kanske är den sista bilden på Tahes nyhetssida nånting i den stilen?

Att döma av bilderna i broschyren jag såg så är den väl i ungefär samma klass som Black Pearl, kanske lite högre fördäck. Två runda luckor. Aningen udda hur de placerat däckslinorna, verkade tyvärr inte finnas några bra fästpunkter ute i stävarna för oss som gillar att rolla med paddeln undanstoppad.

Fler nya Tahe kajaker

på den svenska generlagentens hemsida. Under den buggiga rull listen finns större bilder på kajakerna som Johan Wirsén designat men som jag tycker är märkligt lika de gamla Mari modeller de skall ersätta. Reval Viking byter namn till Viking Wind 585 så kanske är det fler nyheter på gång i den serien?

www.tahemarine.se

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips