tänker göra snöankare.

Förra vintern gjorde vi en sistaminuten lösning dagen innan vi åkte på tur, köpte ett avrinningsrör sånt som sitter på badkar/handfat på biltema typ för 30kr. Delade det tvärs itu och sen i 40cm längder, borrade lite hål och i med en lina.
Fungerade utmärkt att gräva ner och satt som berget. verkade tåla kyla bra och även att få hugg med spaden. Ganska lightweight också :)

Har funderat på vp rör. I vintras hade jag glömt mina aluminiumpinnar så vi kapade svart markplaströr och det fungerade väldans bra. Silvertejpade dit linor mitt på ca 300mm långa rörbitar.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Har använt sovsäcksfodral med snö i, lovvikavantar och annat textilt i tillägg till metallvarianterna. Lättviktsjörgen testade väl de där sil-nylon fallskärmarna?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips