Tältplatser på Gotland

Stalon XL verkar inte vara ett campingtält. Vi har ett McKinley Alpha 5.

Och självklart räknar jag med den tid som går åt för att packa upp och ner hela lägret. Det är ju den tiden som "går åt"? Och som man sparar genom att ligga fler nätter på samma plats.

Stalon XL verkar inte vara ett campingtält. Vi har ett McKinley Alpha 5.

Och självklart räknar jag med den tid som går åt för att packa upp och ner hela lägret. Det är ju den tiden som "går åt"? Och som man sparar genom att ligga fler nätter på samma plats.
Vill du ligga flera nätter på samma plats är det upp för dig.
Jag frågade inte om hur man ska tälta utan var.

Senast ändrad:
Jag och sambon gjorde en spontan gotlands-roadtrip för någon veckan sedan. Tyckte att det var rätt lätt att hitta fina platser att tälta på. Jag vill inte heller ha folk alltför nära så campingar går bort. Här är några fina platser.

Mellan raukområdena Holmhällar och Hammarshagehällar:
109_Gotland-LoRES_6428.png

Vid Mullvads strandskog:
205_Gotland-LoRES_6519.png

203_Gotland-LoRES_6484.png

En av de finast kuststräckorna var vid Grogarnsberget ost om Katthammarsvik:
206_Gotland-LoRES_2185.png

På Fårö var det dock rätt mycket folk när vi var där i slutet av juli. Har dock tältat alldeles vid Langhammars i mars månad ett år och då kändes det som vi var ensamma på hela Fårö:
Faro_2.jpeg

Senast ändrad:
Finns många campingplatser att välja på. Man behöver inte planera så mycket. Ett tält har de alltid plats för och bilen kan man ställa på parkeringen utanför om den inte får plats inne på området.
Bra tips! Finns otroligt många camping-platser som även har uppställningsytor för tält. Man kan ofta hitta allmänning i närheten också.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips