Tältpinnar för snö

Hej, har ett Helsport Svalbard tält sedan några år. Har länge velat testa på att tälta i snö. Tänkte då köpa snötältpinnar. Finns ju lite olika längder. Helsport själva säljer 30cm eller 50cm. Helt novis på detta så undrar jag vilken längd som är mest användbar? Är det ngn av dem som är mer användbar än den andra. Förstår naturligtvis att snödjup på verkar men ändå.
Mvh/ru

Köper du en 4 eller 6 mm plywoodskiva har du både till köksunderlägg, grävplattor och snöpinnar för dig och kamraterna. DIY är inte bara billigare, lärande utan dessutom roligt.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Vad händer med handtagen när den hårdare vinden drar i linan..? Dubbla kassar eller håller de..?

//J

Det undrar jag också =)

Jag har däremot testat sådana där små packpåsar (typ 3 liter) som kan köper i 5-pack på valfri friluftsbutik. Provdrog ganska hårt morgonen efter när de fryst fast ordentligt, och de verkade hålla.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips