Tälta två dagar vid klippan i Stockholm- VAR?

Hej, jag och ett par kompisar tänkte dra ut och klättra- tälta- klättra nu i helgen, någonstans i Stockholmstrakten. Vi funderar på Noret, Gåseborg, Skevik eller Dödskalleberget.

Någon som har gjort det? Några bra tips på andra ställen eller när man ska slå sig ner?

Skevik är bra för tältning; där stör man ingen och hittar lätt en plats. För att fylla på vatten måste man, om man inte har bil, knata ganska långt. Ta med mycket alltså.
Det var länge sedan jag klättrade i Sverige så du får säkert mer uppdaterade tips av andra här.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tack för tipset! Jag trodde att folk skulle ösa med olika förslag men här händer det inget...Är det så ovanligt eller är folk bara blyga? Kom igen, inget tips är för dåligt;)

Vårdberget kanske

Beror på vad ni vill ha för grader, men det har ju vindskydd, bra grillplats och lilla vårdberget har en hel del lättbultat i 5c-7a (en 7a tror jag)...
Vårdberget har väl 20talet leder, 2-4 bultade 6c-7b (har för mig att Fälts gamla 6b är heltbultad nu också) och resten trad eller topprep, med rejäla kemankare, dock en bit in från kanten så ta med några meter statiskt och lite repskydd...
Ingen aning om vattentillgång, jag brukar ha med mig, det är väl bräckvatten nere vid stranden... Som ju brukar vara najs att bada i på sommaren (dock lite väl svalt nu kanske)... ?

Går att åka kommunalt om man ska vara där en liten stund. typ 2km promenix från busshållplatsen.

Hej, jag och ett par kompisar tänkte dra ut och klättra- tälta- klättra nu i helgen, någonstans i Stockholmstrakten. Vi funderar på Noret, Gåseborg, Skevik eller Dödskalleberget.

Någon som har gjort det? Några bra tips på andra ställen eller när man ska slå sig ner?

Tälta inte under några omständigheter vid Dödskalleberget eller Noret/Klövberget!
Relationen med civilbefolkningen på Tyresö är redan ansträngd.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips