Tälta i Ungern, sova bekvämt

Hej!

Vi ska på festival i Ungern snart i en hel vecka.
Jag ogillar att sova i tält då de alltid är för kallt, för varmt och för hårt.
Nu har vi iaf köpt ett 5 mannatält, för 2 pers, som förhoppningsvis håller regnet ute:)
Dagarna är oftast väldigt varma och nätterna iskalla.

Förra året köpte vi billiga uppblåsbara madrasser som var väldigt sköna så länge dom höll och när inte skyfallet kom och vi hade en bassäng i tältet.

Vill gärna ha tips om en bra madrass som håller i en vecka, som inte är hårt, eftersom den bara ska klara sig 1 vecka så behöver den inte vara allt för dyr:)

sen undrar jag om det finns något slags plastörngott till en vanlig kudde?
Campingkuddarna man kan köpa är så små så jag tänkte köpa en vanlig kudde på tex ikea och sedan ta något plastigt/gummifodral över för att slippa fukten?

Tar gärna emot andra tips om att öka bekvämligheten i tält:)

Som kudde köper du en vattentät packpåse med rullstängning. Finns i både lätt silnylon och i tyngre men tåligare PU-belagd polyester.
Stoppa den lagom hård med kläder.
Håller tätt och är skön som kudde.

Som plus i kanten kan du tvätta i den. Vatten och tvättmedel - Stäng och tvätta.

Som säng. Ska ni på festival är kanske inte vikten avgörande, och ni är ju bara två personer i ett femmannatält.
http://www.biltema.se/sv/Fritid/Husvagn-och-husbil/Mobler-och-forvaring/Campingsang-2000031305/

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Som kudde kan jag rekommendera XXL's phoxx kuddar. Tycker du den är för liten så köp två. Använd en fleecetröja runt den för extra comfort.

Liggunderlag vet jag inget billigt som är skönt. Vet bara att mitt exped är bland det bästa köpen jag har gjort inom friluftsprylar.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips