Tält på Clas Ohlsson

Ytterligare exempel

Min far berättade för många år sedan om ett besök på en fabrik som tillverkade avgassystem till bilar. Han frågade värden varför monteringslinan delades i två innan lackering och fick svaret att:
"De som går till höger ska bli svarta. Det är vårt eget varumärke. De som går till vänster ska bli grå. Det är Opel Original."

För ett antal år sedan var jag själv på Statoils raffinaderi i Nynäshamn och noterade att på deras lager stod det pallar med "Statoil Lazerway" längs ena väggen och längs den andra stod det pallar med "Biltema Helsyntetolja". Samma olja, olika förpackning, olika målgrupp, olika pris...

Stället jag jobbar på idag tillverkar komponenter till tunga fordon. Samma produkt kan ha vårt eget varumärke stämplat men även, Renault, MAN, m fl.

Listan kan göras hur lång som helst så glöm varumärke och titta närmare på själva varan istället.

Gut Pfad!

önskar Ola som själv blev väldigt sugen på att testa tältet i fråga.

Gick in på CO idag. Efter att jag vänt och vridit på packetet så tog jag mod till mig och kikade in. Hittade en bruksanvisning på hur man sätter upp tältet och till min fasa såg jag hur man måste montera innertältet först, sedan yttertältet över (som på den gamla goda tiden), med lite knytande av innertält runt pinnarna etc. Kändes alldeses för jobbig (helst eftersom prognosen säger regn på lörd. kväll). Givetvis gick göradetsjälv halvan av hjärnan igång, men det får nog vänta. Så nu har jag packat ner Akka, men funderar på att dra ner på byggmax och köpa mig en pressenning. De planerade tältplatserna har alla vindskydd så jag kanske går hard (eller blir det soft)-core och skippar tältet helt.

Fast jag börjar närma mig 40, och det är ganska mysigt med ett eget tält... ahhh alla dessa val!!

/ Richard

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips