Tält mount Everest open air

Hej,
Jag och min familj har fått tag i ett Mount Everest tält från jysk men hittar ingen beskrivning på hur vi ska få upp det. Så nu behöver vi er hjälp, hur tusan gör man???? :p Är det ens möjligt för två ovana tältare att få upp ett så pass stort tält?

Herre min skapare vilket monster! Vad ska ni ha det till? Som garage? Det är ju 6x4 meter! Jag får utan problem in bilen i det där och skulle ändå ha gott om plats för boende... :)

Men allvarligt talat - vad ska ni ha det till? Det väger 18 kilo så det lär ju inte vara till fjällvandringen i alla fall... Är det till en bilsemester med boende på campingplats?

När det gäller din fråga - hur man reser det skulle jag med tanke på konstruktionen gissa på att det funkar ungefär som ett Hilleberg Keron fast i enormt mycket större skala... Se filmen på sidan nedan:

http://hilleberg.se/sv/product-family/keron-keron-gt

Sedan kan jag ju inte låta bli att undra vad pinnarna som verkar ha blivit över på bilden nedan var tänkta att användas till...

7299454311.jpg

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
De överblivna pinnarna är för att få till ett utsträckt tak.

På bilden så har de rullat ihop duken istället för att spännt upp den som en liten tarp.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips