Tält från Ferrino - italienskt märke

vi har ett Ferrino- PANGEA 4.....4-pers, STOR absider, 180 cm i takhöjd, 14 kg, 4700 kronor, inköpt på fritidsbutiken.com för ett par år sedan....
har bara positivt att säga om tältet. Skulle jag köpa ett nytt stort tält så skulle jag kunna köpa ett Ferrino igen!!

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Bara bra!

Har bara hört bra om Ferrino!

Bra kvalitet och funktion.. har själv funderat på att beställa mig ett Ferrino tält..

Beställde kataloger från huvudkontoret och fick dom 3 dagar senare!!

Men i själva användandet har jag ingen egen erfarenhet

/Krister

Har ingen erfarenhet av deras tält men har en rygga från Ferrino, är helnöjd med den. Detta blir nu mitt 7:e år med den, skulle jag köpa en ny kommer jag att igen kolla på Ferrino. Har tidigare använt ryggor från Haglöfs, Fjällräven, Armén (aj ,aj), m fl.

Gissar att du varit inne på: http://www.utnu.se/default.aspx

Förmodar att du inte menar deras alpintält, för det är rätt dyra. Har själv ett Monster Lite 2, som kostar runt 4500 kr. Jag köpte det dock begagnat.

Ferrino är ett stort märke i Italien, typ som Haglöfs i Sverige. Kvalitet kan du räkna med.

Jag har ett Ferrino Spectre 2, inköpt från Utnu.
Mycket praktiskt och användarvänligt. Jag har använt det en vecka i Sarek. Hur det fungerar i hård vind vet jag inte.

/lagö

Finns Ferrino?

Tack, det verkar ju vara bra tält.
Men Spectre 2 verkar ha liten absid, jag vandrar med en liten pojke så absid behövs.
Men även om tälten verkar existera i Sverige så kan jag fortfarande inte hitta företagets hemsida.
Någon som kan hjälpa till med detta?
Finns det någon som har erfarenhet av både Ferrino och Arctic Alpine tälten?
Vill ju gärna prioritisera lokal produktion.

Har ingen erfarenhet av deras tält men har en rygga från Ferrino, är helnöjd med den. Detta blir nu mitt 7:e år med den, skulle jag köpa en ny kommer jag att igen kolla på Ferrino. Har tidigare använt ryggor från Haglöfs, Fjällräven, Armén (aj ,aj), m fl.

Gissar att du varit inne på: http://www.utnu.se/default.aspx

Intressant sida, som jag inte besökt på länge.... det har hänt mycket!

-Eigerstavarna... ser lätta och fina ut.
-Lite 35 ryggsäcken är ju intressant i någon stl större....
-Tälten konkurrerar ju med HB i vikt i förhållande till yta.

//Thomas

Märk väl att Spectre2 har abside och ingång på båda sidorna. Nog ryms rygga, kängor eller stövlar för en person i en absid.
/lagö

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips