Tält för vandring

Hej!

är på jakt efter ett tält för vandring för två-tre pers. skall upp på fjällen några dagar och ligga i skogarna lite på sensommaren hösten.
budgeten bör inte överskrida 4000kr
förslag?

Kolla prylmarknaden

här på utsidan. Finns en del bra tält till salu, tex Hillebergs och Fjällräven....
Skulle själv köpa ett beg Hilleberg eller annat kvalitets tält för 4-5000 kr än ett nytt lågprismärke....

Men, det är ett kärt ämmne och brukar skapa många många inlägg och smaken är delad....

men gud förbjude att man köper tält tex på ELLOS, RUSTA eller Biltema....

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Köpte ett Mckinley Northlight 2 på intersport för 2000kr. (2manna tält)

Det var under "tältdagarna", någon slags kampanjdag. vet inte om det var nedsatt pris.

Har inte vart i fjällen med tältet än men provade en natt i skogen med konstant nederbörd i 6-8h samt blåst, det höll och jag vaknade torr och varm. Även packutrymmet var torrt. Inga mygg eller knott i tältet heller.

Enda som måste köpas extra är fler stormlinor samt annan tältspik. Så säg 2500spänn.

Om man vill köpa i Sverige så har XXL ett par modeller per tillverkare som de säljer billigt, bland annat North Face Mesa 2 och Rock 2 för 2000 SEK. Annars är det ofta billigare att beställa från utlandet, även om det är svenska tillverkare.

gå in på Hillebergs hemsida och kolla in deras outlet. Sen behöver du inte titta efter ett nytt tält på ett bra tag.

efter ett tags sökande så hittade jag detta tältet som verkade passande till mina behov!
HELSPORT - Romsdalshorn 3 Camp
http://www.outnorth.se/helsport/romsdalshorn-3-camp.php

jag gillade bredden, storleken, vikten och enkelheten med uppsättning.
satte upp det idag och det var högt över förväntningarna faktiskt, vi får väll se hur det fungerar ute i det fria sen bara.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips