Ta sig till Bergslagsleden?

Hej,

Tänkte vandra Bergslagsleden med en övernattning. Har någon tips på etapp/etapper som är lätta och smidiga att ta sig till och i från med tåg/buss? En av oss kommer från Sthlm och den andra från Göteborgshållet. Vi hade tänkte gå ca 10 - 15 km per dag.

//Eva

Tiveden

Hej Eva!
Jag har rört mig mycket på bergslagsleden då jag bor i Örebro. Mitt förslag är att ta sig till Tiveden där naturen är mäktigast (gammal skog och stenblock). Se efter vilka turer det är du vill göra och ring Länstrafiken på :020 - 22 40 00
anders

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Nora söderut

Nora och söderut kunda vara ett alternativ, gick där på snö i slutet av mars 1999 (Buss Örebro - Nora). Efter ca en vecka var jag vid en större riksväg väst-östlig, där skulle finnas bustransport.

Som helhet var denn vecka mer interessant än södra delen, men Tiveden i söder är heltklart utmärkt för sig själv.

Lukas

--- Läser nu att du ska bara övernatta en gång: Tiveden, det går utterst bra att övernatta vid vindskyddet strax norr om Nationalparken.---
[Ändrat av laurentiusweg 2002-08-06 kl 16:54]

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips