Ta sig till Bergslagsleden?

Hej,

Tänkte vandra Bergslagsleden med en övernattning. Har någon tips på etapp/etapper som är lätta och smidiga att ta sig till och i från med tåg/buss? En av oss kommer från Sthlm och den andra från Göteborgshållet. Vi hade tänkte gå ca 10 - 15 km per dag.

//Eva

Tiveden

Hej Eva!
Jag har rört mig mycket på bergslagsleden då jag bor i Örebro. Mitt förslag är att ta sig till Tiveden där naturen är mäktigast (gammal skog och stenblock). Se efter vilka turer det är du vill göra och ring Länstrafiken på :020 - 22 40 00
anders

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Nora söderut

Nora och söderut kunda vara ett alternativ, gick där på snö i slutet av mars 1999 (Buss Örebro - Nora). Efter ca en vecka var jag vid en större riksväg väst-östlig, där skulle finnas bustransport.

Som helhet var denn vecka mer interessant än södra delen, men Tiveden i söder är heltklart utmärkt för sig själv.

Lukas

--- Läser nu att du ska bara övernatta en gång: Tiveden, det går utterst bra att övernatta vid vindskyddet strax norr om Nationalparken.---
[Ändrat av laurentiusweg 2002-08-06 kl 16:54]

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips