Ta sig till Bergslagsleden?

Hej,

Tänkte vandra Bergslagsleden med en övernattning. Har någon tips på etapp/etapper som är lätta och smidiga att ta sig till och i från med tåg/buss? En av oss kommer från Sthlm och den andra från Göteborgshållet. Vi hade tänkte gå ca 10 - 15 km per dag.

//Eva

Tiveden

Hej Eva!
Jag har rört mig mycket på bergslagsleden då jag bor i Örebro. Mitt förslag är att ta sig till Tiveden där naturen är mäktigast (gammal skog och stenblock). Se efter vilka turer det är du vill göra och ring Länstrafiken på :020 - 22 40 00
anders

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Nora söderut

Nora och söderut kunda vara ett alternativ, gick där på snö i slutet av mars 1999 (Buss Örebro - Nora). Efter ca en vecka var jag vid en större riksväg väst-östlig, där skulle finnas bustransport.

Som helhet var denn vecka mer interessant än södra delen, men Tiveden i söder är heltklart utmärkt för sig själv.

Lukas

--- Läser nu att du ska bara övernatta en gång: Tiveden, det går utterst bra att övernatta vid vindskyddet strax norr om Nationalparken.---
[Ändrat av laurentiusweg 2002-08-06 kl 16:54]

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips