Ta med primusgas på flyg?

Ska flyga till Island snart med SAS från Oslo. Vet någon om de accepterar att man har med gas i det incheckade bagaget?

Alternativt om någon vet om det annars finns lättillgängligt att inhandla i trakterna av Keflavik eller Reykjavik? :)

Aktuellt

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.
Ska flyga till Island snart ... vet om det annars finns lättillgängligt att inhandla
i trakterna av Keflavik eller Reykjavik? :)
Måste det vara Primus gas?
Jag är fullständigt övertygad att du lätt får tag i Lindalgängade campinggasbehållare någonstans i Reykjavik-
området. Många bensinmackar har sånt... Att få tag i gas är dessutom antagligen lättare - än att få tag i starköl...

Ska flyga till Island snart med SAS från Oslo. Vet någon om de accepterar att man har med gas i det incheckade bagaget?

Alternativt om någon vet om det annars finns lättillgängligt att inhandla i trakterna av Keflavik eller Reykjavik? :)

Alex Travelcenter precis vid flygplatsen? Där köpte jag våran första tub när jag cyklade där. Fanns lite överallt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips