Ta cykeln på inrikesflyg i Ryssland?

Hej!

Finns det någon som har erfarenhet av att ta cykeln med på det ryska inrikesflyget? Går det smidigt, vill de att den ska vara förpackad, eller går det bra ändå?

Inrikesflygen i Ryssland sags vara de sista man kan ta med en motorcykel pa utan problem, sa det ska nog ga. Vart ska du flyga? Gör du en Rysslandresa med cykeln maste du komma med mer info :)

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Hej!

Finns det någon som har erfarenhet av att ta cykeln med på det ryska inrikesflyget? Går det smidigt, vill de att den ska vara förpackad, eller går det bra ändå?

Det handlar mycket om vilken flygbolag du flyger med och mellan vilka städer. Det är bra att informera om att du ska ha med dig en cykel när du köper flygbiljetten så det inte kommer som en överraskning för flygbolaget på flygplatsen.

Jag skulle helt klar förpacka cykeln i en låda om jag flög i Ryssland och det har ingen betydelse vad flygbolaget tycket. En låda skyddar cykeln och det är därför jag föredrar att packetera den.

Var ska du flyga i Ryssland?

/Stellan

Ok, låter lovande.
Vet inte riktigt vart jag ska ta vägen, vågar inte bestämma innan jag har mitt visum.
Eventuellt korsa gränsen vid Kirkenäs och sedan cykla söderut från Murmansk, eller börja i Moskva och sikta rakt österut.

Ok, låter lovande.
Vet inte riktigt vart jag ska ta vägen, vågar inte bestämma innan jag har mitt visum.
Eventuellt korsa gränsen vid Kirkenäs och sedan cykla söderut från Murmansk, eller börja i Moskva och sikta rakt österut.

Ryska cyklister brukar ta tåget och då är det inga större problem att ta med sig cykeln. Jag lämnade Ryssland för några dagar sedan

/Stellan

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips