Ta bort ”Fritt forum” från Nya inlägg

Så kan man absolut tänka. Eller så kan man kanske förvänta sig att vuxna människor följer forumreglerna, håller sig till saken och förstår att detta inte är en privat åsiktsklubb. Nu finns dessutom en funktion där man kan ha privata diskussioner i mindre grupper. Ett flertal av senaste tidens trådar hade nog passat bättre där.
Så kan man också tänka, men en förväntning är ofta det första steget mot en besvikelse
 
Ett annat problem är ju i så fall att folk som inte är ett dugg intresserade av att tillföra något inläggets grundämne ändå inte kan låta bli att kommentera för att ivrigt understryka hur illa dom tycker om att det finns människor med intressen dom själva inte skulle kunna tänka sig ägna sig år i en sorts smutskastningskampanj på åsiktsnivå.

Jägare får till exempel ofta utstå detta från icke köttätande personer av olika slag, det tycks inte beröra dom som enligt egen talan känner sig kränkta fast dom behandlar andra människor på precis samma sätt som dom själva anser är ett problem.
De jägare jag känner personligen är trevliga och vettiga människor. Här på forumet är det emellertid så, att flera av de påstådda jägare som yttrar sig här i snart sagt varje inlägg misskrediterar andra (veganer, tjänstemän, tyckare mfl) snarare än att de diskuterar med jakt sammanhängande utelivsfrågor. Det är beklämmande läsning som solkar forumet och jag tror att det är vad några irriteras av.
 
De jägare jag känner personligen är trevliga och vettiga människor. Här på forumet är det emellertid så, att flera av de påstådda jägare som yttrar sig här i snart sagt varje inlägg misskrediterar andra (veganer, tjänstemän, tyckare mfl) snarare än att de diskuterar med jakt sammanhängande utelivsfrågor. Det är beklämmande läsning som solkar forumet och jag tror att det är vad några irriteras av.
Det är väl en bra sammanfattning. Några (relativt få) personer som gång på gång lägger ut upprepade snarlika argumentfattiga kommentarer som går ut på att misskreditera folk som (kanske!) har delvist andra åsikter eller levnadssätt än man själv. Dessa inlägg, som i mina ögon ofta uttrycker lättkränkhet och osäkerhet, verkar dessutom inte vara avsedda att främja meningsutbyte, men snarare att än en gång befästa den egna åsikten. Detta trots att jägarperspektivet egentligen skulle kunna bidra med så mycket intressant för övrigt!
 
[/QUOTE]
Om man är så lättkränkt som man kanske man ska hålla sig borta därifrån då. Det är bara en grupp som tar upp ämnen som rör specifikt kvinnor och kvinnliga aspekter friluftsliv (eftersom vi inte alltid har samma frågor som tas upp i ett gemensamt forum) och som de flesta män troligen tycker är ok och inte blir provocerade av. Det inte ens en särskilt aktiv grupp så jag har svårt att se att du skulle ha blivit störd av aviseringar från den.

Nu missade du nog lite av andemeningen i mitt inlägg.

Jag personligen har inga som helst betänkligheter över att den gruppen finns, får finnas kvar framledes eller att det inte existerar något motsvarande för de som inte är född kvinna.
Avundsjuka har aldrig legat för mig och det är väl bara trevligt att det finns en tjejgrupp.

Men det behöver som sagt inte betyda att alla tycker lika som mig, tvärtom så ligger det ju i tiden att sådana saker förs upp som icke ok....inte minst om könsrollerna hade varit omkastade.

Det var det jag menade och frågan är snarare hur mycket skyddad verkstad det egentligen ska behöva vara.
 
Vad får dig att tolka tjejforum som skyddad verkstad? Det är ju öppet för alla att både läsa och skriva i, så bara sätt igång om du har något att bidra med - kanske i trådar som "Klättra gravid" eller "Downmat för (ammande) mammor" ? :). Tro det eller ej, men killar har de facto skrivit (vettigt) i bägge.

Jag syftade absolut INTE på att tjejforum skulle vara någon skyddad vekrstad, du måste ha missförstått mig å det grövsta eller så var jag väldigt otydlig i min formulering.

Jag menade att forumet som sådant riskerar bli en skyddad verkstad om man klipper och klistrar i vad som får synas och inte synas för mycket i och med att det är så individuellt vad man stör sig på.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.