T-gul til Optimus 111 ???

lesko

Avslutat
Jeg kjenner ikke godt nok til svenske brennstoffdefinisjoner. Derfor trenger jeg svar på om noen har brukt T-gul til Optimus 111 eller Optimus Explorer og om dette brennstoffet er å anbefale ?

Leif S

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Bränsle till Optimus 111

Precis som Tomas säger så är det bättre med fotogen, men det går även med T-gul eller lampolja om du inte får tag på fotogen, vilket du bör få, för att i princip varenda bensinstation i Sverige har fotogen till försäljning. Själv använder jag sedan något år tillbaka LAW, Low Aromatic White spirit som OKQ8 säljer. Det är i princip luktfritt, och när det lagras längre tider så försämras inte dess egenskaper, vilket ju ofta fotogenen ju drabbas av. Detta uppmärksammades fööra veckan här i forumet utav någon vill jag minnas. Sedan beror det ju också vilken "version" av Optimus 111 som du har, 111 C ska du ju kunna "köra på" vad som helst, om jag inte misstar mig. Annars är det som sagt fotogen som gäller.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.