Vilken är Sveriges bästa älv eller å för kajaktur som ska vara åtminstone några dagar? Var kan man färdas längst i vildmarksmiljö utan kraftverk och långa drag? Inslag av lättare forsar och kortare drag är helt ok. Sjöpartier kan väl gå an men helst riktig ström hela tiden, annars kan man ju hellre ta skärgården. Funderar på att klämma in en sån sväng i sommar. Har bl.a. paddlat i Hårkan, Indalsälven, Storån och Veman för många år sedan i Jämtland och Härjedalen men det finns väl nåt bättre antar jag.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Sveriges bästa älv/å för tältturer?
- Trådstartare jamo
- Start datum
Kalixälven, Kaitumälven, Vittangiälven, Lina älv, Pite älv, Råneälven, Lainioälven... und so weiter 
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
jamo; sa:Oj så långt norrut?Nästan uppe vid Kiruna..
Och norr om
jamo; sa:(host-host)-Bästa älven/ån söder om Indalsälven då?
Finns det älvar så långt söderut?
Ore älv
Ore älv norr om Furudal, bjuder på fin paddling m ngn. mindre fors och goda möjligheter att se spår av björn. ( om du äv. vill att detta skall ingå ) Var och paddlade där för ett antal år sedan, m min dåvarande gymnasieklass och hade turen att få se björn. Detta är dock ingen älv för veckoturer, då den är tämligen kort. //
Ore älv norr om Furudal, bjuder på fin paddling m ngn. mindre fors och goda möjligheter att se spår av björn. ( om du äv. vill att detta skall ingå ) Var och paddlade där för ett antal år sedan, m min dåvarande gymnasieklass och hade turen att få se björn. Detta är dock ingen älv för veckoturer, då den är tämligen kort. //
Tja! Jag ska själv iväg och paddla i Ore Älv om en vecka. Var där och paddlade för en herrans många år sen, men kommer inte ihåg var vi började paddla och var vi slutade! Kommer du ihåg vilken sträcka du paddlade?
mvh Nidas
Liknande trådar
- Svar
- 5
- Visningar
- 3 M
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg