Nån som upplevt problem med att ladda waypoints från GPS och då får error i win2000??
/Fredrik
/Fredrik
Jag har samma problem. Även med XP. Det har ju fungerat tidigare, kan det ha med firmware versionen att göra??? Jag skall ta och installera det på min W98 maskin och testa.CyberJunkie; sa:Är det fortfarande så att det inte går att köra vissa GPS:er i win2000 och Gröna Kartan??
När jag försöker ladda waypoints från min eTrex Legend så får jag application error eller liknande och Gröna Kartan stängs ner..*grrrr*
Ingen lösning i sikte??? Nån?
/Fredrik
jasy; sa:Jag har samma problem. Även med XP. Det har ju fungerat tidigare, kan det ha med firmware versionen att göra??? Jag skall ta och installera det på min W98 maskin och testa.CyberJunkie; sa:Är det fortfarande så att det inte går att köra vissa GPS:er i win2000 och Gröna Kartan??
När jag försöker ladda waypoints från min eTrex Legend så får jag application error eller liknande och Gröna Kartan stängs ner..*grrrr*
/Fredrik
/Janne
Memme; sa:Andra med liknande problem har en diskussion på tråden http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=18307.
Det är nog inte så lätt att klara ut vad det är som inte fungerar om man inte har alla fakta: Kartexversion, modell av gps-mottagare, inställning av gränssnitt osv. Vilken PC och vilket operativsystem man har bör väl däremot inte spela någon roll, eller?
Operativsystemet kan i högsta grad påverka. Hårdvara också, men det är mer sällsynt.Memme; sa:Vilken PC och vilket operativsystem man har bör väl däremot inte spela någon roll, eller?
CyberJunkie; sa:jasy; sa:Jag har samma problem. Även med XP. Det har ju fungerat tidigare, kan det ha med firmware versionen att göra??? Jag skall ta och installera det på min W98 maskin och testa.CyberJunkie; sa:Är det fortfarande så att det inte går att köra vissa GPS:er i win2000 och Gröna Kartan??
/Fredrik
/Janne
Med 98:an funkar det kanon.
/Fredrik
PR; sa:Operativsystemet kan i högsta grad påverka. Hårdvara också, men det är mer sällsynt.Memme; sa:Vilken PC och vilket operativsystem man har bör väl däremot inte spela någon roll, eller?
jasy; sa:CyberJunkie; sa:jasy; sa:Jag har samma problem. Även med XP. Det har ju fungerat tidigare, kan det ha med firmware versionen att göra??? Jag skall ta och installera det på min W98 maskin och testa.CyberJunkie; sa:Är det fortfarande så att det inte går att köra vissa GPS:er i win2000 och Gröna Kartan??
/Fredrik
/Janne
Med 98:an funkar det kanon.
/Fredrik
Tja, jag fick blåskärm... (W98SE + Kartex 3.05 + Legend v 3.10)
/Janne