Svenska friluftsföretag, kläder

Hej!

Kanske en liten halvdum fråga, men har googlat en del nu och tänker att människor vet mer än google ibland ;)
Jag studerar till designer med fokus på friluftskläder och ska under våren 2025 ha praktik på ett företag därför har jag dragit fram kompassen, kartan och GPS:en för att hitta så många svenska företag som möjligt att kontakta!

Dessa är dem jag hittat hittills: Lundhags, Haglöfs, Poc, Dopesnow/Montec, 8848, Stellar, Houdini, Fjällräven, Woolpower, Peakpoformens, Revelutionrace och Elevenate.

MEN vilka har jag missat? Kommentera gärna! Vart i landet spelar inte så stor roll alls :)

HasseQ

Avstängd
Bara en ide. Det finns väl företag som gör arbetskläder oxå, typ skogsarbete & bygg odyl.

• Gilla
Reactions: Imp

Aktuellt

Vinn "Sarek: en biografi" av Claes Grundsten!

Författaren, fotografen och Utsidan-bloggaren Claes Grundsten har skrivit en bok om sin långa relation till Sarek. Här har du chansen att vinna den!

Starta din egen blogg på Utsidan!

Vill du nå ut med dina äventyr till över hundra tusen friluftsintresserade? Börja blogga på Utsidan! Här hittar du en guide över hur du kommer igång.

Äventyraren Tim Marklowski – stora bedrifter och liten miljöpåverkan

Tim Marklowski vill utmana bilden av de stora outdoor-äventyren. Under 2025 gjorde han flera extrema turer – med minimala CO2-utsläpp.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips