Svenska friluftsföretag, kläder

Hej!

Kanske en liten halvdum fråga, men har googlat en del nu och tänker att människor vet mer än google ibland ;)
Jag studerar till designer med fokus på friluftskläder och ska under våren 2025 ha praktik på ett företag därför har jag dragit fram kompassen, kartan och GPS:en för att hitta så många svenska företag som möjligt att kontakta!

Dessa är dem jag hittat hittills: Lundhags, Haglöfs, Poc, Dopesnow/Montec, 8848, Stellar, Houdini, Fjällräven, Woolpower, Peakpoformens, Revelutionrace och Elevenate.

MEN vilka har jag missat? Kommentera gärna! Vart i landet spelar inte så stor roll alls :)

HasseQ

Temp. avstängd
Bara en ide. Det finns väl företag som gör arbetskläder oxå, typ skogsarbete & bygg odyl.

• Gilla
Reactions: Imp

Aktuellt

Springa, vandra, fascineras – redaktörens möte med platåberget

Utsidans redaktör Philipp spenderar en helg på Billingen, Västergötlands största platåberg och en av nyckelplatserna i Sveriges första UNESCO-geopark.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Till minne: Lars Fält, överlevnadsexpert och författare

Lars Fält, en av Sveriges största profiler inom friluftslivet, har gått bort. Utsidans medarbetare Gabriel Arthur berättar om möten med författaren.

Vinn Haglöfs Breeze Mimic Hood!

Nu har du chansen att vinna vinterns nya favoritjacka från Haglöfs. Vi tävlar ut en vardera av dam- och herrmodellen i valfri färg och storlek!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips