Ha ha! Ja dom är ju inte dyra i alla fall...![]()
Svenskt stål till folket...!
Mats
Ha ha! Ja dom är ju inte dyra i alla fall...![]()
Jag tycker att du tänker helt rätt. 35LK eller 50LK är funkis och ingen rygga klår den vad gäller pris/prestanda (någon hundring). Lita på din instinkt och din erfarenhet - det är du som ska bära den.
35LK är som Lada Niva - kalla kriget när det är som bäst...!Roligt nog börjar bushcraft-snubbarna upptäcka 35LK också - nätet vimlar av entusiastiska recensioner.
Mats
Fick precis en jättekartong med några Ryggsäck 35L, K - kronmärkta och ankomstkontrollerade...Stämplade "Haglöfs" under locket men med tydlig M-märkning utanpå (se bilder). Tillverkade 1984. Mina var bomullsvarianten. Som synes på bilderna aldrig använda.
Mats
Fick precis en jättekartong med några Ryggsäck 35L, K - kronmärkta och ankomstkontrollerade...Stämplade "Haglöfs" under locket men med tydlig M-märkning utanpå (se bilder). Tillverkade 1984. Mina var bomullsvarianten. Som synes på bilderna aldrig använda.
Mats
Var beställde du dom? Börjar bli lite sugen själv. Den skulle ju passa bra som komplement till min "Jämtsäck" och LK70, särskilt som min "softis" från Stadium på 35 liter börjar ge med sig i sömmarna.
Att 50 l säcken är svår att hitta beror nog på att den var på väg ut när som inventariet digitaliserades. M nummerserien blev snabbt trång, liksom flera andra.
Ah ja, ok. Skulle du, i mån av tid och intresse, mäta säcken i sig? Djup, bredd och höjd. Så kan vi se vilka liter vi har där med modellen som har Haglöfsstämpeln under locket (verkar vara det enda man kan gå på för lite större literkapacitet.)
W.
För en som tvingats bära LK 35 och FVs 50 liters säck är detta intresset för dessa för korta, obsolenta och obekväma säckarna helt obegripligt. LK 35 väger 2,3 kg och FVs 50 liters säck än mer.
Ingen av dem är i orginal utrustad med höftbälte för ramarna är för korta för det.