Svenska arméns 50L (Haglöfs) ryggsäck?

Hej! Första posten här, kul att råkas. Kommer nog lära mig en hel del från detta forumet.

Jag håller på att bygga ihop en grymmare packning för hiking, camping, bushcraft, fiske, osv. Gillar att vara ute bland stora landskap och inne i tysta skogar.

Men nu har jag försökt hitta en ryggsäck ett tag här, Haglöfs 50L ryggsäck. Jag fick låna polarens 35L version, men den hade inte höftband för att vikten ska distributeras jämt, utan mina axlar och nackmuskler fick ju en riktig tortyrresa genom Norges dalar.

Jag vill ha 50L, för att den är större, den verkar ha ett schyst midjeband och helt enkelt bättre för längre turer ute i naturen. Frågan är:

Vart hittar jag en sån?

Jag har letat genom nätet en hel del men hittar nästan ingenting. Finner denna (40L?) från Polen http://www.ebay.com/itm/Original-mi...241?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4ae2c22541 , men för guds skull - jag bor ju i Sverige, borde ju gå att hitta svenska arméns ryggsäckar enkelt här?! Kollat på Överskottsbolagets hemsida i Göteborg (bor i Gbg!), men inget att finna där heller.

Tips uppskattas! Eller till och med någon annan ryggsäck som inte kostar skjortan och som är customizable, smidig, bekväm och hållbar.

Tack!

W.
 
Lk35

Någon LK50 har jag aldrig sett. Säcken som recenseras i det sista inlägget är en moddad LK35.
en sån kan enkelt förses med höftbälte.

...bättre enligt mig är att köpa en begagnad fjällräven ramsäck på blocket/motsvarande. Väger hälften och är bekvämare.

//J
 
Hade både lk35 och lk70 i lumpen.....lk50....vilka hade denna? har aldrig sett eller hört om denna säck.
Finns inte listad någonstans heller?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.