Svensk sajt med DIY-grejer?

Finns det någon svensk sajt där man kan beställa DIY-grejer typ spännen, band, tyger etc?
Jag vet att det finns en finska sajt (Shelbys) men det blir ju lite billigare frakt om det går att köpa inom Sverige.

Tips, någon?

Tittade på några småsaker att köpa från Östersund Frakt 90:-
Beställde prylarna från Shellby frakt 70:-

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Tittade på några småsaker att köpa från Östersund Frakt 90:-
Beställde prylarna från Shellby frakt 70:-

Du kanske har rätt, jag läste bara den stora texten om frakt från Shelby där det står att fraktkostnaden är 15,90 EUR vilket betyder ungefär 150kr. Under den texten står det dock:
"We will choose the most cost efficient method when sending the orders according to weight and volume of the specific order".

Det måste ju betyda att det kan bli billigare frakt om man beställer små lätta saker.

Tack i alla fall för svaren.

Är man pucko så är man....

Igår när jag skulle skjutsa dottern till slalombacken så passerade jag en skylt där det står "Adak Sycenter" på. Då, äntligen, klack det till i träskallen! All utrustning som jag kan tänkas behöva för att göra egen utrustning finns ju på orten där jag bor. Så idag blev det till att åka dit och inhandla spännen, remmar och färdigsydda axelremmar (!!!!) till min nya ryggsäck. Dessutom har dom en hel del tyger också, speciellt lite kraftigare eftersom dom bland annat syr kapell till skoterpulkor.

Tänk vad bra allt kan gå bara man inte har så bråttom jämt!

Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips