Svensk manual till Garmin Map 60CS

Fråga min tillbehörshandlare om möjligheten att köpa Svensk manual.
Javisst det går bra, fast den är dyr. 600 Kronor!
För mycket för mej. Glömde fråga om den är i halvfranskt band.
Jag tycker priset är i högsta laget.
Det är ju "marknaden" som sätter priset!

Den som har en sån måste ju nästan bli frestad att göra en pdf av den. Fast då är det ju himla stor risk att man börjar mångfaldiga den på ett otillbörligt sätt...
Risken minskar ju inte om priset är otillbörligt.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Äh, klart man ska kunna handla lite globalt. Å andra sidan tillhör det då upplägget att tugga i sig engelskan...

600:- för den svenska manualen är kanske inte så farligt? I och för sig säljs det väl en hel del "svenska" 60c och 60cs (samma manual antar jag) och kostnaden för själva översättningen är ca 1:50 per ord, så det beror nog lite på hur tjock den är. Är den i blankt och fint färgtryck är det kanske inte så mycket att klaga över trots allt.

Svensk handbok 30 kr

Det är Hjertmans i Gbg som begär 600 kr.
Det är hutlöst och oförskämt, med den prissättningen har dom tappat mej som kund.
Jag frågade en annan återförsäljare om boken och fick till svar att den får vi gratis. Din kostnad blir porto och expeditionsavgift. Hämtade boken i går och betalade 30 kr.

Farväl Hjertmans, bra att det finns affärer med ärligare prissättning.

Tydligen har hjertmans olika priser. Jag beställde 3 st manualer till C60 i febr.-04. Då ville de ha 100:-/st inkl.moms. Eftersom det tog så lång tid att leverera, strök jag min order. När manualerna anlänt ringe de mig, men jag ville fortfarande inte ha dem.
Därför bör Hjertmans fortfarande ha 3 st svenska manualer som ingen beställt. Jag talade med Sten Hjertman

Svensk manual kanske finns på denna länken.

Hittade en massa svenska manualer till bland annat Garmin GPS på www.manualx.com
De tog bara 75:-
Fanns även svensk manual till en massa olika utombordare och annat.

/Seglarn123

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips