Surly LHT 26"

Rättelse

Nog bäst att jag rättar mitt inlägg innan skrivbordscyklister som Ture gör det åt mig. Rätt vikt på Surly Big Dummy är runt 19 - 24kg (Ram 5727g / Gaffel 1304g ). Kan inte se att de extra ca 7-10kg vikt och halv meter i längd osv på något vis bidrar till att göra den ramen lämpad för långcykling på väg och än mindre för de grusvägar och kostigar som Jacob, Goat och Sean cyklade på sin tur. Detta oavsett hur brett styre man använder... ;)
 
Nog bäst att jag rättar mitt inlägg innan skrivbordscyklister som Ture gör det åt mig. Rätt vikt på Surly Big Dummy är runt 19 - 24kg (Ram 5727g / Gaffel 1304g ). Kan inte se att de extra ca 7-10kg vikt och halv meter i längd osv på något vis bidrar till att göra den ramen lämpad för långcykling på väg och än mindre för de grusvägar och kostigar som Jacob, Goat och Sean cyklade på sin tur. Detta oavsett hur brett styre man använder... ;)

Håller med dig om ovanstående: dom väger en hel del och de är längre än vanliga cyklar. Dock kommer packningen ner ett par dm på Dummyn vilket troligen gör dom lite mindre skakiga och ostabila. Men personligen så håller jag mig helst till den traditionella cykelmodellen på mina turer.

Ha det fint
/Mike
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.