Surfing i norra Sverige

Hej på er!

Är det någon som har erfarenhet av surfing(utan segel) i norra Sverige, dvd. gärna ovanför sundsvall och till viss del nedåt. Jag har tänkt att prova på denna ädla sport men vet inte ett skvatt om vart man kan hyra brädor, våtdräkter osv.

Tacksam för svar, Mattias

Såvitt jag vet är det svårt att hitta bra surfställen däromkring. Ska finnas nåt utanför Umeå som ska vara rätt okej. Annars är ju Norge bra!

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Aloha, finns surf längs hela Norrlandskusten, har själv inte surfat norr om Gävle, men vet att det finns flera riktigt bra ställen.

Kolla in http://www.backdoor.se och galleri såå finns det lite bilder från surf i Sverige...

Ha det gott
//Göran

Salusand (Strax söder om Nordmaling) är ett av Sveriges bästa beach-breaks när förhållandena är de rätta. Smitingen utanför Härnösand ska oxå fungera har jag hört.

Lycka till!

Inspirerad

Tack för era svar, skall kolla runt lite och se om det kan bli någon tripp, samt möjligheter till nybörjarkurser. Jag kanske kan passa på att fråga om ni känner till några surfskolor?

MVH Mattias

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.