Surfing i norra Sverige

Hej på er!

Är det någon som har erfarenhet av surfing(utan segel) i norra Sverige, dvd. gärna ovanför sundsvall och till viss del nedåt. Jag har tänkt att prova på denna ädla sport men vet inte ett skvatt om vart man kan hyra brädor, våtdräkter osv.

Tacksam för svar, Mattias
 
Såvitt jag vet är det svårt att hitta bra surfställen däromkring. Ska finnas nåt utanför Umeå som ska vara rätt okej. Annars är ju Norge bra!
 
Aloha, finns surf längs hela Norrlandskusten, har själv inte surfat norr om Gävle, men vet att det finns flera riktigt bra ställen.

Kolla in http://www.backdoor.se och galleri såå finns det lite bilder från surf i Sverige...

Ha det gott
//Göran
 
Salusand (Strax söder om Nordmaling) är ett av Sveriges bästa beach-breaks när förhållandena är de rätta. Smitingen utanför Härnösand ska oxå fungera har jag hört.

Lycka till!
 
Inspirerad

Tack för era svar, skall kolla runt lite och se om det kan bli någon tripp, samt möjligheter till nybörjarkurser. Jag kanske kan passa på att fråga om ni känner till några surfskolor?

MVH Mattias
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.