Superbillig ryggsäck

Jag är ute efter en ryggsäck som är minst 90 liter stor.
Och nu hittade jag den här ?
http://bestbuysweden.com/produkt/Militar-ryggsack-i-olivgron-100liter

En 100 liters för endast 575:-
Det måste väl ändå bara vara skit ?
Någon som provat den ?

Eller det någon som har något annat bra förslag på någon billig stor ryggsäck, som är bra ?

Det där är en billig kopia av Berghaus Vulcan.
Vad jag läst om den så funkar den, men lååååångt ifrån originalet, som kostar runt 1500 eller liknande från England...

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Ett problem med stora säckar är att de inbjuder till riklig packning, vilken tenderar att bli tung. Är då inte säcken mycket väl gjord kommer sömmar att brista och då står man i ett dåligt läge. För att säga det snällt.
Satsa hellre på rätta märket begagnad om din pung är smal.
go tur

Håller med seobserver

Sats hellre på begagnat av känt märke än "no name". Ryggsäcker får stå ut med mycket. Speciellt när du är ute efter en stor, vilket brukar innebära tung packning.

Under "prylmarknad" finns en Lundhags V12 90 L, kan jag rekommendera!

Skulle jag av någon helt osannolik anledning tvingas bära på så dj:a mycket, skulle jag tveklöst satsa på en gammaldags klassisk ryggsäck med extern ram, typ Haglöfs Grönland/Alaska eller Fjällräven Gyro. Oöverträffade bäregenskaper vid stora laster och ändå inte orimligt tunga. Ploppar regelbundet upp till löjliga priser på blocket och/eller diverse loppis/second hand.

Jag har fortfarande en gammal Alaska stående i garderoben, den bästa och skönaste ryggsäck jag någonsin haft. "Problemet" är bara, att jag inte lyckats fylla den sedan småbarns- och mulleledartiden, men den skulle genast åka fram igen i motsvarande läge :)

Jag har den där ryggsäcken haft den i många år. Men den funkar inte att packa tungt och bära långt. Har den nu till korta turer när jag är ute och fiskar.
Som tidigare skrivare har sagt så köp begagnad ryggsäck med ram på utsidan. Du kan få dom till samma pris och du kan bära tyngre i dom.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips