Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Stryps av sovsäcken!
- Trådstartare 4623
- Start datum
Uppsnurrning
Om du oftast är ute med han den där som brukar trassla ut dig, kan kanske sovsäckar som dras ihop vara en lösning på problemet. Då kan du ju inte vrida på säcken utan att vrida med dig din man, och det borde du inte orka. Om man sen kompletterar med ett glidigt sovsäckslakan var så borde ni inte sparka ihjäl varandra heller.
Om du oftast är ute med han den där som brukar trassla ut dig, kan kanske sovsäckar som dras ihop vara en lösning på problemet. Då kan du ju inte vrida på säcken utan att vrida med dig din man, och det borde du inte orka. Om man sen kompletterar med ett glidigt sovsäckslakan var så borde ni inte sparka ihjäl varandra heller.
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Re: Uppsnurrning
Raskesven
hanspers; sa:.....
Om man sen kompletterar med ett glidigt sovsäckslakan var så borde ni inte sparka ihjäl varandra heller.
Enda gångerna jag vaknat ihopsnörd i sovsäcken är just när jag använt en tunn innerpåse i siden. Som att vakna i en kondom, fast inte elastiskt.niben; sa:.....
Ett sovsäckslakan i siden kanske kan avhjälpa detta om du har den typen med bummul som innertyg.
Raskesven
Re: Re: Uppsnurrning
Jag brukar sova med ett syntet-lakan från haglöfs. Och klara mig från uppsnurring. Men jag är ingen jättesnurrare, brukar mer känna mig strypt av diverse remmar jag trasslar in mig i i sömnen
Kanske det kanske.Raskesven; sa:Enda gångerna jag vaknat ihopsnörd i sovsäcken är just när jag använt en tunn innerpåse i siden. Som att vakna i en kondom, fast inte elastiskt.
Raskesven
Jag brukar sova med ett syntet-lakan från haglöfs. Och klara mig från uppsnurring. Men jag är ingen jättesnurrare, brukar mer känna mig strypt av diverse remmar jag trasslar in mig i i sömnen
Hittad!
Gissa vad jag hittat! Just det, en sovsäck med ärmar som dessutom är riktigt billig. Tung, ful, men vad gör det!
http://www.militarlagret.se
Jo, hanspers, jag är oftast ute med "han som brukar snurra ut mig". Bara det att oavsett om vi har en eller flera säckar, så måste jag väcka honom varje gång det piper "mamma" någonstans i kåtan - och det gör det ofta! Dessutom vaknar jag vid femtiden när vi är ute och smyger jag mig upp då fryser "guben min" och så ska han ju inte behöva ha det?! Nu ska jag i alla fall göra ett provköp och se om modellen med armar fungerar som jag tänkt. Gör den det får jag väl sy ett överdrag, så omgivningen slipper lida av åsynen! Hej på Er. Anna
Gissa vad jag hittat! Just det, en sovsäck med ärmar som dessutom är riktigt billig. Tung, ful, men vad gör det!
http://www.militarlagret.se
Jo, hanspers, jag är oftast ute med "han som brukar snurra ut mig". Bara det att oavsett om vi har en eller flera säckar, så måste jag väcka honom varje gång det piper "mamma" någonstans i kåtan - och det gör det ofta! Dessutom vaknar jag vid femtiden när vi är ute och smyger jag mig upp då fryser "guben min" och så ska han ju inte behöva ha det?! Nu ska jag i alla fall göra ett provköp och se om modellen med armar fungerar som jag tänkt. Gör den det får jag väl sy ett överdrag, så omgivningen slipper lida av åsynen! Hej på Er. Anna
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg